Dit første besøg

Alt nyt medfører en større eller mindre grad af nervøsitet. Nedenstående er en gennemgang af, hvordan et typisk første besøg på klinikken vil forløbe, og er derfor ment som et forsøg på at give dig lidt følelse af genkendelse, når du kommer til din første konsultation.

Vi glæder os til at byde dig velkommen!

Dit første besøg

Modtagelsen

Du vil blive modtaget af en af vores sekretærer, som vil byde dig velkommen, og som det første bede dig om dit sygesikringsbevis. På grund af tilskuddet fra Sygesikringen kræves dette som bevis for, at du rent faktisk har været på klinikken. Vi bruger det første gang også for at indlæse dine data til vores elektroniske journal.

Du vil modtage et informationsblad om klinikken samt et helbredsoplysningsskema, som vi vil bede dig udfylde. Skemaet giver dig mulighed for i ro og mag at tænke igennem, hvordan dine nuværende symptomer opleves (er det smerter, spændinger, følelsesløshed, sovende fornemmelser eller noget andet?), samt hvilke helbredsmæssige problemer, du måtte have haft tidligere.

Derfor vil vi normalt bede dig komme ca. 10 minutter før din aftalte tid.

Helbredsskema

Omklædning

Umiddelbart inden konsultationen vil du blive ført til en omklædningskabine, hvor der er opsat en mere præcis beskrivelse af den nødvendige omklædning.

Normalt bliver man behandlet i løstsiddende tøj eller undertøj, men har du særlige ønsker, finder vi altid en løsning,

Sygehistorie

Som det første hos kiropraktoren får du lejlighed til at forklare, hvad det er for problemer, du ønsker hjælp med.

Problemets baggrund vil også søges klarlagt for om muligt allerede fra begyndelsen at starte det forebyggende arbejde.

Røntgen

Begge klinikker har mulighed for at foretage røntgenundersøgelser. Det er langt fra i alle tilfælde, at røntgenbilleder er nødvendige, men særligt i ulykkestilfælde, såsom piskesmældsskader, vil der med stor sandsynlighed blive taget billeder. Vurderingen af dette foretages efter sygehistorien og undersøgelsen

Røntgen kiropraktor

Undersøgelse og behandling

Ved undersøgelsen prøver vi at finde årsagen til symptomerne. Samtidigt skal det undersøges i hvilke sammenhænge dit aktuelle problem eksisterer. Derfor vil undersøgelsen ikke kun omfatte området omkring, hvor symptomerne befinder sig, men i stedet være en total gennemgang af bevægeapparatet. Det er på dette punkt, vi særligt adskiller os fra andre kiropraktorer. Hvis det er første gang, du er til kiropraktor, vil de enkelte dele af behandlingen blive forklaret nøje for dig, mens behandlingen skrider frem, så du kan følge med i, hvad der sker.

Rapport

Ved afslutningen af undersøgelsen vil vi tage en snak med dig om, hvad der ligger som årsag til dine symptomer, om der kan gøres noget ved det, og i givet fald hvad der skal gøres. Eventuelle videre nødvendige undersøgelser vil blive drøftet. Øvelser og øvrige foranstaltninger, der skal til for at sikre det bedst mulige resultat af behandlingen, vil blive gennemgået.

Nakkebehandling

Albuebehandling

Skulderbehandling

Lændebehandling

Tværfaglighed

Kiropraktoren har, hvis det er nødvendigt, mulighed for fra starten eller undervejs i behandlingen at trække på ekspertisen fra fysioterapeut eller massører.

Afslutning

Til sidst vil vi tage en snak med dig om, hvordan kroppen vil reagere på behandlingen, så du også i den sammenhæng vil have en tryg følelse af genkendelse. Vi aftaler, hvor længe der skal gå til næste aftale, og en mere præcis tidsaftale laves sammen med sekretæren.

Opbevaring af data - GDPR

For at kunne behandle dig, er vi nødt til at oprette en journal. Til denne journal vil vi mundtligt indhente de data, vi finder nødvendige samt evt. indhente undersøgelsesresultater foretaget andet steds.
Alene det, at du bestiller tid og starter undersøgelse og behandling betragter vi som samtykke til at disse data indhentes. Dette samtykke kan til enhver tid tilbagekaldes, og journalen kan slettes. I givet fald kan vi naturligvis ikke længere behandle dig.
Vi har pligt til at opbevare din journal i mindst 10 år.
Din journal kan også på din anmodning overføres til anden autoriseret behandler, udskrives til dig eller fremsendes til f.eks. forsikringsselskab med dit udtrykkelige skriftlige samtykke.

Priser

Se mere om priser under Priser og tilskud.

Vær opmærksom på, om du eventuelt har en sundhedsforsikring, som vil dække dine behandlinger. Hvis du har, kan du tage kontakt til dem og bede dem om at sende os mail med en bevilling, som fortæller hvor mange behandlinger, de vil dække og hvilken tidsperiode, der gælder.

Vær også opmærksom på, at Sygeforsikringen Danmark betaler ca. 1/3 af hver behandling, hvis du er medlem. Vi sender kvitteringer til dem direkte.

Parkering

SORØ: Der er fri parkering på torvet lige udenfor huset, ellers er der også mulighed for at parkere i gården bag huset. Husk at sætte p-skiven.

ODENSE: Der er fri parkering uden for klinikken i op til 2 timer. Husk dog at sætte p-skiven.

Læs mere om

Børn og babyer kiropraktor