Kiropraktik og kiropraktorer

Kiropraktik er behandling af led i kroppen, som har nedsat bevægelighed.

Kiropraktorer har en 6-årig universitetsuddannelse og er autoriserede af Sundhedsstyrelsen. Kiropraktorer beskæftiger sig med undersøgelse, diagnose, forebyggelse og behandling af smerter og nedsat funktion i muskler og led. Nogle af de hyppigste symptomer, vi ser, er smerter, spændinger, nedsat bevægelighed, sovende fornemmelser og følelsesløshed.

Ved hjælp af præcise håndgreb korrigeres eventuelle afvigelser og bevægeligheden i leddet genoprettes. Manipulationsbehandling, som denne metode kaldes, er et særkende for kiropraktoren og bruges til nænsomt at genoprette funktionen i leddene. Ved manipulationsbehandlingen kan der forekomme et lille knæk, som er ganske ufarligt og blot skyldes det undertryk, der skabes i leddet, når kiropraktoren behandler det. Undertrykket medfører en naturlig kemisk reaktion, hvorved noget af ledvæsken omdannes til gasform. Dette giver det hørbare knæk. Lyden skyldes altså ikke, at knoglerne skurrer mod hinanden, eller at noget rives over.

Besøget hos Kiropraktor.com omfatter en gennemgang af din sygehistorie og en omfattende undersøgelse af dit problem. I nogle tilfælde er det også nødvendigt med et røntgenbillede. Det kan vi tage og beskrive på begge vores klinikker.

Vi er kendte for vores særlige helkropsteknik og -filosofi, som i korte træk er, at DIN KROP ER EN HELHED OG BØR BEHANDLES SOM SÅDAN. Vi holder os ikke til at symptombehandle, men foretager en grundig og omfattende gennemgang af hele din krop og alle dens led for at finde de bagvedliggende årsager til dine umiddelbare symptomer. Det giver en effektiv og varig løsning.

Sammen med din behandling får du også individuel rådgivning til træningsøvelser og tips til hverdagen, som kan være med til at hjælpe på dit problem.

Du behøver ikke en henvisning fra din læge for at blive behandlet hos os.