Sportsskader kiropraktor

Sportsskader

En række sportsskader er allerede nævnt under ”Løbeskader”, men kan optræde ved mange andre sportsgrene. Faktisk er det lidt svært at skille dem ad, fordi løb er en integreret del af de fleste sportsgrene.

Nedenfor vil vi beskrive nogle af de sportsskader, som ikke allerede er nævnt under ”Løbeskader”.

Lyskesmerter

Ondt i lysken er en problemstilling, hvor vi selv synes, at vi har stor erfaring og glimrende resultater af behandlingen. Lyskesmerter kommer fra sportsskader med et komplekst problem og en stor faglig udfordring.

For idrætsfolk, som dyrker udholdenheds- sportsgrene som f.eks. maratonløb, er det ofte marginaler, der tæller. Ved problemer i brysthvirvelsøjlen vil der skabes en nedsat evne til at udvide brystkassen og dermed give en nedsat lungekapacitet. Rettelse af disse fejl sammen med vores sædvanlige helkropslige gennemgang kan være med til at sikre, at marginalerne er på ens side.

Hør vores kiropraktor Julie og kollega Daniel fortælle om smerter i lysken. (www.kiropraktoren.dk)

Nedfalden forfod

Smerter under forfoden er egentlig ikke decideret under kategorien sportsskader, men for sportsfolk giver den bare større begrænsninger. Der er flere forskellige årsager, både lokalt, men også længere oppe i bevægelseskæden, altså ankel og knæ. Der er oftest glimrende behandlingsresultater.

Knæskader

Knæskaderne, herunder f.eks. løberknæ og springerknæ ses bl.a. i mange sportsgrene, hvor der foretages hurtige skift af retning, såsom fodbold, håndbold, badminton og ikke mindst skiløb. Disse påvirkninger efterlader ændringer i knæenes normale mekanik, som medfører smerte og ofte også hævelse.